ALGEMENE VOORWAARDEN

Download - NL


1. Informatie over de Onderneming

Naam onderneming: BT BELGIUM

Rechtsvorm: Besloten Vennootschap

Btw-nummer: 0810.747.081

Geografisch adres: Middenweg 8 bus 10, 3930 Hamont-Achel

Zetel: Middenweg 8 bus 10, 3930 Hamont-Achel

RPR Antwerpen, afdeling Hasselt

Telefoonnummer: +32 (0) 11 64 71 81

E-mail: info@cemabearing.be

 

2. Definities

Aanbod

:

de verschillende Producten vermeld op de Website die te koop worden aangeboden

Aankoopproces

:

het aankoopproces zoals beschreven in artikel 4.1 van de algemene voorwaarden

Afnemer

:

elke Consument en elke natuurlijke of rechtspersoon die (al dan niet) voor professionele doeleinden via de Website Producten aankoopt of zal aankopen

Consument

:

elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen

Onderneming

:

BT BELGIUM BV, vennootschap naar Belgisch recht met zetel te Middenweg 8 bus 10, 3930 Hamont-Achel, RPR Antwerpen, afdeling Hasselt en met ondernemingsnummer 0810.747.081

Overeenkomst

:

de overeenkomst op afstand gesloten via de Website tussen de Onderneming en de Afnemer met betrekking tot aankoop van Producten

Producten

:

alle goederen beschikbaar voor aankoop op de Website

Website

:

de website van de Onderneming www.cemabearing.be

Werkdag

:

elke dag, met uitzondering van zaterdagen, zondagen en nationale feestdagen in België

3. Toepasselijkheid

3.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van de Onderneming en op alle Overeenkomsten.

3.2. Deze algemene voorwaarden zullen, minstens vóór het afsluiten van de Overeenkomst, ter beschikking van de Afnemer worden gesteld op een wijze die de Afnemer in staat zal stellen de algemene voorwaarden te bewaren op een duurzame elektronische gegevensdrager.

3.3. De Onderneming kan deze algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen. De algemene voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de aankoop van de Producten zullen van toepassing zijn.

3.4. De algemene (aankoop)voorwaarden van de Afnemer zijn enkel van toepassing als zij voor de uitvoering van de bestelling uitdrukkelijk en schriftelijk door de beide partijen voor akkoord bevestigd worden.

4. Totstandkoming en duur van de Overeenkomst

4.1. De Overeenkomst is gesloten zodra de Afnemer het Aankoopproces heeft voltooid. Het Aankoopproces is voltooid op het moment dat de Afnemer zijn of haar bestelling heeft nagekeken en op de knop ‘Betaal nu’ heeft gedrukt.

4.2. De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen door de Afnemer en de Onderneming zijn uitgevoerd.

5. Aanbod en Voorraad

5.1. Bij elk Product worden foto’s, evenals een productomschrijving gevoegd (kleur, beschikbare types, enz.).

5.2. De Onderneming levert alle redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat de kleuren en de productomschrijvingen zo nauwkeurig mogelijk worden weergegeven. Dit betreft slechts een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis.

5.3. Het beeld en de kleurkwaliteit kunnen variëren afhankelijk van het door de Afnemer gebruikte materieel. De Onderneming is hiervoor geenszins aansprakelijk.

6. Prijzen

6.1. De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Afnemer een bestelling plaatst.

6.2. Alle prijzen worden weergegeven in EURO. De prijzen worden zowel inclusief als exclusief btw weergegeven, waarbij het btw tarief standaard gelijk is 21 %. Van zodra de Afnemer zich aanmeldt, worden de prijzen getoond met het btw tarief dat van toepassing is overeenkomstig het account van de Afnemer.

6.3. Alle prijzen zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten worden gedragen door de Afnemer en kunnen door de Afnemer worden geraadpleegd via deze link https://www.cemabearing.be/verzenden-en-retourneren.

6.4. Alvorens het Aankoopproces wordt afgerond en de bestelling definitief wordt geplaatst zal aan de Consument de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, worden weergegeven. Indien bepaalde kosten (bijv. kosten van inklaring) redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, zal er evenwel slechts melding worden gemaakt van het feit dat er dergelijke extra kosten verschuldigd kunnen zijn. 

6.5. Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal de Onderneming schriftelijk, via e-mail, contact opnemen met de Afnemer zodra de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Afnemer heeft de mogelijkheid om de Producten toch te kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in artikel 10. De bestelling wordt pas verwerkt nadat de Onderneming de schriftelijke instructies van de Afnemer heeft ontvangen binnen 14 dagen vanaf het moment dat de Onderneming de Afnemer in kennis heeft gesteld van de prijswijziging. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te nemen met de Afnemer, of als de Onderneming geen antwoord van de Afnemer ontvangt binnen de hierboven vermelde termijn, behandelt de Onderneming de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Afnemer daarvan schriftelijk, via e-mail, in kennis.

6.6. De Consument die zich op artikel 5.97 van het Burgerlijk Wetboek inzake prijsvermindering wenst te beroepen, dient dit in rechte te vorderen. De toepassing van artikel 5.97, lid 2 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitgesloten. De Afnemer die geen Consument is, kan zich in geen geval beroepen op artikel 5.97 van het Burgerlijk Wetboek inzake prijsvermindering.

7. Betaling en betalingsmiddelen

7.1. De Afnemer kan de Producten betalen via de volgende betaalmiddelen: Bankoverschrijving, Maestro, Ideal, PayPal en Visa.

7.2. Indien er wordt geopteerd voor betaling via Maestro, Ideal, PayPal of Visa, moet de Afnemer onmiddellijk betalen op het ogenblik van het definitief plaatsen van de bestelling.

7.3. Indien de Afnemer betaalt via bankoverschrijving, ontstaat de betalingsverbintenis van de Afnemer op het moment van het definitief plaatsen van de bestelling en moet de Afnemer binnen de drie (3) kalenderdagen overgaan tot volledige betaling.

7.4. De Onderneming zal bestellingen pas beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling. Indien de Onderneming niet de volledige betaling ontvangt binnen de drie (3) Werkdagen na het definitief plaatsen van de bestelling, heeft de Onderneming het recht om de bestelling te annuleren. De Afnemer wordt hiervan schriftelijk, per e-mail, in kennis gesteld.

7.5. Tot op het moment van volledige betaling blijven de Producten exclusief eigendom van de Onderneming.

8. Sancties in geval van laattijdige betaling

8.1. In geval van laattijdige betaling door een Consument, zal de Onderneming de Consument een gratis herinnering sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Is na het verstrijken van deze termijn van 14 kalenderdagen, die ingaat op de derde werkdag na verzending van de herinnering via aangetekende schrijven of op de dag die volgt op de dag waarop de herinnering per mail werd verzonden, het verschuldigde bedrag niet betaald, zal de Consument verwijlintresten én een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn overeenkomstig de bepalingen van boek XIX van het Wetboek Economisch Recht. De verwijlintresten zijn gelijk aan de intrestvoet zoals opgenomen in de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties, welke conventioneel van toepassing wordt verklaard. De forfaitaire schadevergoeding zal voor schulden onder de 150,- euro: 20,- euro bedragen; voor schulden tussen 150,01 euro en 500,00 euro 30,00 euro + 10% op de schijf boven de 150,00 euro bedragen; voor schulden boven de 500,01 euro: max. 65,00 euro + 5% op de schijf boven de 500,00 euro met een max. van 2.000,00 euro.

8.2. In geval van niet-betaling of laattijdige betaling door een Afnemer die geen Consument is, brengt elk bedrag dat onbetaald is, van rechtswege en zonder dat enige voorafgaande ingebrekestelling nodig is, een interest op gelijk aan de interestvoet bedoeld in de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties en een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het totaal openstaand saldo verschuldigd.

9. Verzending en levering

9.1. De Onderneming verbindt zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van 14 werkdagen, na volledige ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen tussen de Onderneming en de Afnemer op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.

Indien de Onderneming, om welke reden ook, niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te verzenden, zal de Onderneming de Afnemer hiervan schriftelijk, via e-mail, op de hoogte te brengen. De Afnemer zal de Onderneming dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Onderneming de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Afnemer het recht om de bestelling te annuleren.

9.2. De Afnemer heeft tijdens het bestelproces de keuze uit de leveringsmethoden die door de Onderneming worden aangeboden. Die kunnen bestaan uit thuislevering of afhaling op het adres van de Onderneming.

9.3. De Onderneming zal de bestelling laten afleveren op het adres dat de Afnemer aan de Onderneming heeft opgegeven tijdens het Aankoopproces. De Onderneming doet hiervoor beroep op de diensten van Bpost, UPS of PostNL.

9.4. De Afnemer ontvangt een bevestiging via e-mail zodra de bestelling wordt verzonden. Deze bevestiging bevat een pakbon en trackingnummer van de bestelling.

9.5. Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Afnemer, dient de Afnemer de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.

9.6. De Onderneming behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal de Onderneming de Afnemer schriftelijk, via e-mail, hoogte brengen.

9.7. Bij levering dient de Afnemer de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, moet de Afnemer de levering weigeren en moet hij de Onderneming hiervan onmiddellijk per e-mail gericht aan info@cemabearing.be op de hoogte brengen. Na kennisgeving zal de Onderneming de Afnemer de nodige instructies bezorgen met betrekking tot het terugzenden van beschadigde Producten.

10. Recht om een bestelling te annuleren vóór levering (alleen van toepassing op  Consumenten)

10.1. De Afnemer heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren vóór de verzending van de bestelling.

10.2. De Afnemer kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar info@cemabearing.be.

Na annulering van de bestelling ontvangt de Afnemer een bevestiging van de annulering en zal de Onderneming de reeds betaalde bedragen terugbetalen via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.

10.3. Na ontvangst van een bevestiging dat de bestelling de Onderneming heeft verlaten (in overeenstemming met artikel 9.4), kan de Afnemer de bestelling niet meer annuleren.

10.4. Indien de bestelling niet (tijdig) werd geannuleerd, wordt de bestelling geleverd en kan de Afnemer, in de mate dat hij/zij Consument is, een of meerdere Producten terugsturen volgens de procedure beschreven in artikel 11.

11. Herroepingsrecht en terugbetaling (alleen van toepassing op Consumenten)

11.1. De Consument heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst deels of volledig te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in artikel 11.2.

De Consument moet de Onderneming schriftelijk op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst deels of volledig te herroepen en terugbetaling te ontvangen. De Consument hoeft geen reden voor de herroeping op te geven maar krijgt hiertoe wel de mogelijkheid.

11.2. De Consument beschikt over veertien (14) kalenderdagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van deze termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:

(a) Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn te lopen de dag na ontvangst van het Product door de Consument.

(b) Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn te lopen de dag nadat de Consument het laatste bestelde Product heeft ontvangen.

(c) Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de dag waarop de Consument de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.

11.3. Indien de Onderneming de Consument niet de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt met betrekking tot het herroepingsrecht van de Consument, zal de Consument twaalf (12) maanden de tijd hebben om de Overeenkomst te herroepen, te rekenen vanaf de dag na het einde van de bovenvermelde eerste termijn van veertien (14) kalenderdagen. Indien de Onderneming de Consument de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt met betrekking tot het herroepingsrecht van de Consument binnen de bovenvermelde termijn van twaalf (12) maanden, heeft de Consument veertien (14) kalenderdagen de tijd om de Overeenkomst te herroepen, te rekenen vanaf de dag na deze waarop de Consument de informatie van de Onderneming heeft ontvangen.

11.4. Producten komen slechts in aanmerking voor herroeping en terugbetaling voor zover de Consument zorgvuldig is omgegaan met het Product en de verpakking. De Consument mag het Product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument het Product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

De Consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot:

a) De levering van goederen volgens specificaties van de Consument of duidelijk voor een specifieke persoon bestemd;

b) De levering van goederen die snel kunnen bederven of beperkt houdbaar zijn;

c) De levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden en die na de levering geopend zijn;

d) De levering van goederen die na levering, volgens hun aard, onherroepelijk zijn vermengd met andere producten.

11.5. Indien de Consument beslist de Overeenkomst deels of volledig te herroepen, moet de Consument de Onderneming daarvan schriftelijk op de hoogte brengen door hetzij:

- gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping, opgenomen in bijlage 2 bij het Wetboek van economisch recht, of een andere ondubbelzinnige verklaring af te geven aan de Onderneming;

- het retourformulier in te vullen op https://www.cemabearing.be/ruilen-en-retourneren. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zal de Onderneming u onverwijld per e-mail een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

De Consument moet de Producten die hij niet wenst te houden terugbezorgen aan de Onderneming zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien (14) kalenderdagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan de Onderneming. De Producten moeten naar de Onderneming worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Consument de Producten heeft ontvangen.

11.6. Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Consument betaald.

11.7. In geval van herroeping zal de Onderneming:

a) Zal de Onderneming de reeds door de Consument betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. De Onderneming kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Consument ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.

b) De Onderneming zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.

c) De onderneming zal de Consument terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die door de Consument gebruikt werd om te betalen.

12. Wettelijke garantie (enkel van toepassing op Consumenten)

12.1. De Consument heeft recht op een wettelijke garantie van twee jaar onder de voorwaarden voorzien in de toepasselijke wetgeving.

Een gebrek dat het gevolg is van een verkeerde installatie door de Consument wordt maar beschouwd als een conformiteitsgebrek wanneer de verkeerde installatie te wijten is aan tekortkomingen in de installatie-instructies die werden verstrekt door de verkoper. Er is in elk geval ook geen sprake van een conformiteitsgebrek indien de schade werd veroorzaakt door:

- De consument

- Normale slijtage

- Verkeerde of onaangepaste aanwending of verwerking van de Producten;

- Niet of gebrekkig opvolgen van product- en gebruiksaanwijzingen en eventuele waarschuwingen;

- Verkeerd en/of oneigenlijk en/of onoordeelkundig gebruik, opslag of vervoer van het Product;

- Overmacht

12.2. De Consument moet de Onderneming, bij voorkeur via het retourformulier op https://www.cemabearing.be/ruilen-en-retourneren, informeren over de gebrekkige Producten binnen een termijn van twee (2) maanden nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Consument. Indien de Consument gebruik maakt van het retourformulier kan hij in het veld ‘Opmerkingen’ aangeven dat hij zich wenst te beroepen op de wettelijke garantie.

12.3. Indien een gebrek zich voordoet binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar, moet de Consument de procedure volgen zoals bepaald in artikel 11.5. Na ontvangst van het gebrekkige Product zal de Onderneming de Consument een nieuw Product sturen of het Product repareren, en zal de Onderneming alle kosten dragen in verband met de omruiling/reparatie van de Producten.

12.4. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van de Onderneming. Indien de herstelling of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Consument het recht om de Overeenkomst te beëindigen en zal de Onderneming de prijs terugbetalen in overeenstemming met artikel 11.7.

12.5. Na afloop van de wettelijke garantietermijn zal de Onderneming alleen nog instaan voor verborgen gebreken die de Producten ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd zijn, en dit voor zover (i) de Producten inmiddels niet werden verwerkt door en (ii) voor zover de Onderneming de gebreken kende of behoorde te kennen. De Consument verwittigt de Onderneming uiterlijk binnen twee maanden nadat het verborgen gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Consument. De Consument richt hiertoe een aangetekend schrijven aan de Onderneming met een getailleerde beschrijving van het gebrek.

13. Garantie voor de Afnemer die geen Consument is

13.1. Wanneer de Overeenkomst Producten betreft die niet door de Onderneming worden vervaardigd, doch enkel door de Onderneming worden verkocht, dan dient de Afnemer zich in eerste instantie te beroepen op de garantie van de fabrikant. De Onderneming heeft aldus het recht om de Afnemer die geen Consument is te verwijzen naar de fabrikant voor de afhandeling van de klacht inzake verborgen gebreken. In elk geval (bijvoorbeeld in geval van weigering van de claim door de fabrikant van de Producten) kan de Onderneming niet worden aangesproken voor een garantie die verder strekt dan hetgeen opgenomen hieronder (artikelen 13.2 tot en met 13.6).

13.2. Indien de Afnemer geen Consument is, geldt een garantie voor verborgen gebreken gedurende een periode van zes (6) maanden, voor zover:

(a) Het gebrek de Producten in ernstige mate ongeschikt maakt voor het gebruik;

(b) De voorschriften die voortvloeien uit de product- en gebruiksaanwijzingen en eventuele waarschuwingen werden nageleefd;

(c) De Producten niet werden geïnstalleerd/aangepast/verwerkt/gebruikt;

(d) De gebreken werden gemeld overeenkomstig de bepaling in artikel 19 van deze algemene voorwaarden binnen een termijn van tien (10) Werkdagen nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Afnemer.

13.3. Deze garantie vervalt :

(a) Ingeval van verkeerd en/of oneigenlijk en/of onoordeelkundig gebruik, opslag of vervoer van het Product;

(b) Ingeval de schade veroorzaakt wordt door overmacht;

(c) Ingeval van schade aan het Product veroorzaakt door de Afnemer, zijn aangestelden of enige andere derde;

(d) Er door derden werkzaamheden zijn verricht aan de geleverde Producten, zonder schriftelijke toestemming van de Onderneming.

13.4. Indien een gebrek zich voordoet binnen de voormelde garantieperiode van zes (6) maanden, moet de Afnemer de procedure volgen zoals bepaald in artikel 11.5. Na ontvangst van het gebrekkige Product zal de Onderneming de Afnemer een nieuw Product sturen, en zal de Onderneming alle kosten dragen in verband met de omruiling van de Producten.

13.5. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van de Onderneming. Indien de vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Afnemer het recht om de Overeenkomst te beëindigen en zal de Onderneming de prijs terugbetalen in overeenstemming met artikel 11.7.

13.6. De Afnemer erkent dat deze maatregelen elk afzonderlijk een volledige en adequate vergoeding inhouden van elke mogelijke schade ingevolge eventuele gebreken en dit geen aanleiding kan geven tot het betalen van een schadevergoeding, om welke reden ook en dat dit niet kan worden beschouwd als een aanvaarding van aansprakelijkheid.

14. Aansprakelijkheid

14.1. De aansprakelijkheid (zowel de contractuele als de buitencontractuele) van de Onderneming, haar aangestelde en/of onderaannemers is in elk geval beperkt tot directe schade. Indien de Afnemer geen Consument is, kan het bedrag van enige schadevergoeding geenszins de betaalde prijs van de bestelde Producten overstijgen. Indien de Afnemer een Consument is, kan het bedrag van enige schadevergoeding geenszins de betaalde prijs van de bestelde Producten overstijgen.

14.2. In geen geval zal de Onderneming aansprakelijk zijn voor schade die voortvloeit uit het niet of gebrekkig opvolgen van product- en gebruiksaanwijzingen en eventuele waarschuwingen en de Afnemer vrijwaart de Onderneming voor eventuele aanspraken van een derde in dit verband.

14.3. De Onderneming zal in geen geval aansprakelijk zijn voor;

- schade ten gevolge van normale slijtage.

- schade die voortvloeit uit het niet of gebrekkig opvolgen van product- en gebruiksaanwijzingen en eventuele waarschuwingen;

- schade ten gevolge van de verkeerde of onaangepaste aanwending of verwerking van de Producten;

- Immateriële, indirecte of gevolgschade, zoals onder meer doch niet beperkt tot winstderving, gebruiksderving, verminderde goodwill, gemiste besparingen, verlies van commerciële opportuniteiten;

- schade veroorzaakt door derden;

- schade als gevolg van overmacht in hoofde van de Onderneming, zoals bepaald in artikel 18 van deze algemene voorwaarden;

- schade ten gevolge van het niet-naleven door de Afnemer van wettelijke en/of andere verplichtingen;

14.4. Geen enkele vordering tot schadevergoeding kan worden ingesteld ten aanzien van de Onderneming meer dan één (1) jaar nadat de oorzaak van de schade is opgetreden.

14.5. De Onderneming kan niet aansprakelijk gesteld worden op basis van buitencontractuele aansprakelijkheid.

14.6. Enkel de Onderneming kan worden aangesproken door de Afnemer. De Afnemer gaat er bijgevolg mee akkoord om geen vordering voortvloeiend uit, of verband houdend met, deze Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst in te stellen, noch op contractuele, noch op buitencontractuele of andere grond, lastens een van de personen verbonden met de Ondernemer, zoals bijvoorbeeld haar vertegenwoordiger, aandeelhouders, bestuurders, werknemers, zelfstandige dienstverleners, lasthebbers, weze het als natuurlijke persoon of rechtspersoon. 

14.7. De Afnemer verbindt er zich toe om in zijn contractuele relaties met derde partijen (onder meer doch niet beperkt tot de klanten van de Afnemer) de contractuele immuniteit van de Onderneming als uitvoeringsagent te bedingen, met name te bedingen dat die derde partijen geen vordering voortvloeiend uit, of verband houdend met, de overeenkomst tussen de Afnemer en de derde partij in te stellen, noch op contractuele, nog op buitencontractuele of andere grond, lastens de Onderneming of een uitvoeringsagent van de Onderneming. De Afnemer zal de Onderneming moeten vrijwaren en vergoeden voor alle schade die de Onderneming lijdt ingevolge een inbreuk op deze verplichting.

14.8. Aansprakelijkheidsbeperkingen in dit artikel zijn echter niet van toepassing op (i) de opzettelijke fout of grove nalatigheid, (ii) lichamelijk letsel of (iii) enige andere aansprakelijkheid die niet rechtsgeldig kan worden uitgesloten krachtens de toepasselijke wetgeving.

14.9. Aansprakelijkheidsbeperkingen in dit artikel laten de wettelijke rechten van de Consument onder artikel 12 onverlet.

15. Klachtenprocedure

15.1. Als de Afnemer klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Onderneming via het e-mailadres: info@cemabearing.be

15.2. De Afnemer kan zijn klacht ook indienen bij het door de Europese Unie ter beschikking gestelde onlineplatform voor geschillenbeslechting, http://ec.europa.eu/odr.

16. Overdracht en onderaanneming

16.1. De Onderneming heeft het recht haar rechten en verplichtingen krachtens de Overeenkomst over te dragen aan een onderaannemer, maar dit zal geen invloed hebben op de rechten en verplichtingen krachtens deze algemene voorwaarden.

17. Gebruik van persoonsgegevens

17.1. De Onderneming gebruikt de persoonsgegevens van de Afnemer uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website.

18. Overmacht

18.1. Onder overmacht wordt verstaan: elke omstandigheid die zich buiten de wil van de ONDERNEMING of de AFNEMER voordoet, die onvoorzienbaar is en die de uitvoering van de OVEREENKOMST geheel of gedeeltelijk onmogelijk maakt. Onder overmacht wordt onder meer verstaan: overmacht bij de onderaannemers van een partij, oorlogssituaties, rellen, uitzonderlijke natuur- of weersomstandigheden (overstroming, blikseminslag, storm, aardbeving, orkaan,…), epidemiologische uitbraken, nationale, regionale of professionele staking, lock-out, overheidsmaatregelen, brand, technische storing aan installaties, pandemische gebeurtenissen en elke toename of evolutie daarvan, daden van terrorisme …. Deze opsomming is niet beperkend.

18.2. De Onderneming is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst, die te wijten is aan overmacht.

18.3. In geval van overmacht:

(a) zal de Onderneming de Afnemer hiervan schriftelijk, via e-mail, op de hoogte brengen en;

(b) zullen de verplichtingen van de Onderneming krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de overmacht. In de mate dat de overmacht aanhoudt gedurende een periode van drie (3) opeenvolgende maanden, heeft de Afnemer het recht om de Overeenkomst te beëindigen. De Afnemer dient de Ondernemer hiervan schriftelijk in kennis te stellen via 19.1.

19. Kennisgevingen

19.1. Alle schriftelijke kennisgevingen die plaatsvinden in het kader van een Overeenkomst dienen te gebeuren via e-mail. Voor schriftelijke kennisgevingen aan de Onderneming dient dit te gebeuren via info@cemabearing.be, met vermelding van het bestelnummer. Voor schriftelijke kennisgevingen aan de Afnemer zal de Onderneming gebruik maken van de contactgegevens (inclusief het e-mailadres) dat door de Afnemer werd opgegeven tijdens het Aankoopproces.

20. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

20.1. Het Belgisch recht is van toepassing. De toepassing van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.

20.2. Alle geschillen ontstaan met een Consument uit of naar aanleiding van deze algemene voorwaarden, de OVEREENKOMST, vallen onder de exclusieve bevoegdheden van de hoven en rechtbanken van de woonplaats van de Consument.

Alle geschillen ontstaan met een Afnemer niet Consument uit of naar aanleiding van deze algemene voorwaarden, de OVEREENKOMST, vallen onder de exclusieve bevoegdheden van de hoven en rechtbanken van Hasselt.

21. Varia

21.1. De ongeldigheid of niet-afdwingbaarheid van enige bepaling of clausule van de algemene voorwaarden zal niet de ongeldigheid of niet-afdwingbaarheid van enig andere bepaling of clausule van deze algemene voorwaarden of van de algemene voorwaarden in haar geheel, tot gevolg hebben. Ingeval de geldigheid of de afdwingbaarheid van enige bepaling of clausule van deze algemene voorwaarden in vraag wordt gesteld of wordt aangevochten, verbindt de Onderneming zich ertoe het redelijkerwijs noodzakelijke of nuttige te doen, met inbegrip van de herformulering van de betreffende bepaling of clausule, teneinde er op een wettelijke manier voor te zorgen dat zulke bepaling of clausule volledig van kracht en in werking blijft, hetzij zulke bepaling of clausule te vervangen door enig andere bepaling of clausule dewelke economisch gezien, hetzelfde effect heeft voor alle betrokken partijen, tenzij deze ongeldigheid of onafdwingbaarheid van de betrokken bepaling of clausule, de oorzaak of het evenwicht van deze algemene voorwaarden zou teniet doen.

21.2. Zowel de Afnemer als de Onderneming kunnen zich niet beroepen op artikel 5.74 van het Burgerlijk Wetboek.

21.3. De niet-uitoefening door de Onderneming van haar rechten, op eender welk ogenblik, impliceert geenszins de verzaking aan die rechten.